Teszt: Suzuki Ignis 1.3 GS
auto2 2005.11.06. 10:35
A Suzuki a Swifthez és a Wagon R-hez szokott autósokat az Ignisbe csábítja, de a márka újonc vevőinek is igyekszik a kedvében járni.
A Swift helyett Esztergomban gyártott Ignis divatos külsejű, a Wagon R műszaki rokona |
A műszerfal egyszerű, könnyen kezelhető, és jól látható, a kapcsolók nagy része GM-jelzésű. A középső szellőzőnyílásokat csak központi áramlásirányítóval lehet elzárni. A nagyméretű Blaupunkt-rádió két oldalán praktikusak a tárolórekeszek; a fék és a gázpedál közel van egymáshoz |
A magyar Ignis megemelt Wagon R megnyújtott orral, sportmintázatú lemezekkel. A merev hátsó tengely nem szereti a ránk rohadt magyar utakat. A magasra emelt lámpák biztonságot nyújtanak |
Kissé komor, de nem ellenszenves az utastér. A kormány nem állítható, az ülés nem tartja a combokat |
A GS-csúcsváltozatnak műanyag díszítése és ködlámpája van, a másik két felszereléshez nem lehet rendelni, de már kapható utángyártott. A tetőcsomagtartó csak az alapváltozatból hiányzik |
A csomagtartó pereme 63 centire magasodik a talajtól, a belső perem és az üléstámla között ugyanennyi a távolság |
Az előrehajtott támla 15 centi magas lépcsőt alkot. A tengely túloldalán vannak az Isofix-gyerekülésrögzítés csatlakozóhorgai. A csomagtér nyílása 110 centi, az átlagméretre állított első ülések mögé 147 centi hosszú tárgy fér. A fejtámlákat nem kell kivenni |
Ketten kényelmesen elférnek a hátsó ülésen. Az ülőlap kiképzése szokatlan a helyet elfoglaló keresztpárnázat miatt |
Az ajtók fele textil-, fele műanyag borítású, nagyon jók a zsebek, a könyöklők mérete és kiképzése |
A hátsó fejtámla nem emelhető fel nyúlánk utasoknak szabályos, fejtetővel egyező magasságba. Alatta a háttámlán a harmadik Isofix-rögzítés horga látható (Amerikában és Ausztráliában már kötelező, itthon csak elvétve látni) |
Nem nagy a kesztyűtartó, jól jön a mellette kiképzett üreg |
Az egyszerű óraegység kellemes színekkel világít, fémkeretük sportosít |
A szemüvegtartó a csúcsmodellnek praktikus tartozéka, de a vezető előtti napellenző figyelmeztetése nem a magyartalansága miatt meglepő: „Ne szereljen fel hátranéző gyermekülést ezen az ülésen, mert légzsák van felszerelve” |
A kalaptartó pereme éles, szó szerint homlokon vághat |
Az utastérvilágítást a műszerfalról is lehet kapcsolni |
Lefestett kenőfurat a hátsó ajtó zsanérjában |
Az Euro 4-es, változó szelepvezér- lésű motor a 93 lóerő ellenére nem versenyzésre való, de finoman működtetve, a kevés nyomatékkal jól gazdálkodva, hatásos zaj- és vibrációszigeteléssel az Ignis legjobb része |
|
Előnyei - hátrányai
Karosszéria, felfüggesztés |
Motor, erőátvitel |
Biztonság |
Költségek |
+ Divatos megjelenés + A külmérethez képest tágas utastér + Könnyű városi manőverezés, jó átláthatóság -- Fárasztó üléshelyzet -- Rögzítőhorgonyok nélküli kis csomagtér -- Sérülékeny oldallemezek -- Nem aszferikus tükörlapok a visszapillantókban -- Úthibákon pattogó hátsó tengely -- Dőlő, bólogató karosszéria |
+ Csendes, vibrációmentes motor + Jó nyomatékmegjelenés + A motorral jól harmonizáló áttételezés + Euro 4-es követelmények teljesítése -- Nehézkesen kapcsolható váltó |
+ Négy légzsák aktív fejtámlával + Amerikai rendszerű, hárompontos Isofix- gyerekülésrögzítés + Ütközéskor elforduló fékpedál + Öt hárompontos biztonsági öv + Magas üléshelyzet + A kormánymagasság nem állítható -- A kormánymagasság nem állítható -- Hátul nem elég magasra emelhető fejtámlák |
+ Értékarányos ár + Várható megbízhatóság, tartósság -- Az átlagosnál tetemesebb értékcsökkenés |
A Suzuki Ignis és néhány versenytársa
A Suzuki Ignis és néhány versenytársa |
|
Suzuki Ignis 1.3 |
Ford Fusion 1.4 |
Mazda2 1.4i |
Suzuki Wagon R+ |
Hengerűrtartalom (cm3) |
1328 |
1388 |
1388 |
1298 |
Teljesítmény (LE/kW(1/min)) |
93/67(6000) |
80/58(5700) |
80/58(5700) |
76/56(5500) |
Nyomaték (Nm(1/min)) |
118(4100) |
124(3500) |
124(3500) |
115(4250) |
Gyorsulás (0–100 km/h) (s) |
11,1 |
13,7 |
13,9 |
12,8 |
Végsebesség (km/h) |
160 |
163 |
164 |
155 |
Fogyasztás (l/100 km) |
város |
8,3 |
8,5 |
8,6 |
7,8 |
városon kívül |
5,5 |
5,3 |
5,4 |
5,1 |
Csomagtartó (l) |
236/1002 |
337/1175 |
267/1044 |
300/1250 |
Tengelytáv (mm) |
2360 |
2485 |
2485 |
2360 |
H x sz x m (mm) |
3770x1605x1565 |
4020x1721x1488 |
3925x1680x1545 |
3500x1625x1705 |
Ár (Ft)* |
2 350 000 |
2 849 000 |
3 569 900** |
2 285 000 | |
* A legolcsóbb változatok árai ** Extrák az alapváltozatban is
(www.a2.hu)
|