Rali light - Suzuki Ignis Sport próbakör
origo 2005.11.06. 19:39
Reklámján, a hangeffekten jót nevetgélés, adatai láttán szemöldök-felvonás, várás. Pár napos próbálgatás, örülés. Egy tulajjal összetalálkozás, beszélgetés. Ralipilótának kicsit odaadás, jobb egybe ülés, eszmecserélés. Visszaszolgáltatás, szomorkodás.
A próbálgató
Előtte
Több mint érdekes motor- és kipufogóhanggal vadított kis hirdetésre kaptuk fel nemrég a fejünket, de hiszen ez egy Suzuki, egy Ignis, ne már. Annyi, hogy Sport kivitel, 109 ló, 8.9-es gyorsulás, "különleges" futómű, sportos kiegészítők. Lázba, izgalomba nem sikeredett jönni, gondolja az ember fia, legalább pozitíve fog csalódni.
Mellette
Nos, külsőre még mindig nem az igazi, sőt csúnyán messze van tőle, de a jellegtelen arccal és a virsli gumistul, fehér felnistül "nem könnyű hova tenni" profillal szemben a hátsó már mond valamit. Kis túlzással ordibál. Nem a szárnyacskájával vagy a kipufogójával, de még nem is az Ignis Sport büszke felirattal, ám a masszív egészével, meg, hogy sugallja, ezt a részét szokik majd bámulni a közlekedők többsége, hiszen ez a kis golyó megyen, nem is akárhogyan, s lőn.
Benne
De - bár rövidke a próba - nem szaladunk előre, szép sorban haladva becsücsülünk, s az jó. Jó, mert tényleg sport(szerű) Recaro ölel körül. És ezzel ennyi, érjük be, esetleg még a pakolórekeszeket és az alap Ignis pirosához képest remek, kékes műszerfalvilágítást dicsérjük. A többinél pedig vegyük figyelembe, hogy bár zárkózik már a Suzuki a riválisokhoz, sőt néha előz is, fő a takarékosság, az olcsóság, az egyszerűség és a jó értelemben vett igénytelenség. Mondjuk a ralifílinges-utánérzéses-szúnyoghálós sárga fejtámla-belső és a karbonos vagy milyen középkonzol-borítás helyett lehetett volna akár fémpedálokat vagy sportos-sokpontos biztonsági övet beletenni - de tuti van, akinek előbbiek bejönnek. Ja, a kormány az jó fogású, a magas építésből adódó bő fejtér meg ellensúlyozza a szűkös lábhelyet (meg följebb, vállilag is, hátul). Üléspozíció állításostul is magas, az Ignis ilyen és kész, meg kell szokni.
![Forrás: [origo]](http://www.origo.hu/i/0409/20040911ignisspor1.jpg) |
|
![Forrás: [origo]](http://www.origo.hu/i/0409/20040911ignis210.jpg) |
Bizony a balos a sportos - elölről nem egyértelmű... |
Vele
Kulcs elfordít, motor állítólag bepöccen, semmit se nem hallani, csak érezni (félelmetes semmilyen az alapjárat). Milyen sportkocsi ez vagy mi van már? És akkor gázadás, és emlékezés a reklámra, jé, pont ilyen volt... Szigorú, feszes, morci kis hangolás mind futóműileg, mind akusztikailag, s az gyorsan tiszta, hogy utazásra, hosszú távra csak "nagy zenével", a motorzúgást és a kipufogórobajt túlharsogva érdemes indulni. Már ha az állandó rázást, dobálást és ütlegelést bírjuk - rosszabb burkolaton (és ilyenből akad egy kevés kis hazánkban) bekapcsolódik a teljes műanyagarzenál, a volánt fogni kell, legalább nem unalmas, ugye. Egy kis sportolás, testmozgás, mini adrenalin, rali light. Gyorsul, a fékek sem régi suzukisok, meg is lehet vele állni, nem hátrány. Szeret kanyarodni is, no azért vigyázat, nem egy Super1600-os versenygépet terelgetünk (kár).
Helyette? Kisautó kicsit komolyabb erőforrással Ignisünkön kívül lehet például egy Citroen C2-es, 1.6-os VTR, vagy egy hasonló köbcentis Peugeot 206-os, Renault Clio, egy Ford Fiesta, egy Mazda 2 GT, vagy egy 1.4-es Lancia Ypsilon, egy Fiat Punto, Opel Corsa, Seat Ibiza, Skoda Fabia, VW Polo, de ami igazán, az a Toyota Yaris 1.5 T Sport. Az egyik picivel drágább, a másik jobb (felszereltségű) - a Suzukinál könnyebb-sportosabb nem nagyon kapható 3,5 millió körül (újonnan) mostanság.
Utána
Szóval ha valakinek nincs családja, nem lételeme huzamosabban sztrádázni, vagy ha mégis, hát jó hangosan szereti hallgatni a muzsikát, sportos, mégis megfizethető kisgépet akar, nosza, az Ignis Sporttal jól meglesz. Főleg, ha hozza a márka megszokott megbízhatóságát, megymást.
![Forrás: [origo]](http://www.origo.hu/i/0409/20040911ignisspor3.jpg)
A ralipilóta és a tulaj

Ugyan, mondja már el rövid véleményét az autóról valaki olyan, aki ért is a szakmához, a sportosabb masinákhoz, a ralihoz. Hodula Mihály éppen ilyen, VFTS-ből készül Super N-es Evo VI-ba, a Ladával dobogós helyezései vannak ketagóriájában, az első osztály H csoportjában (Szilágyi Tamás navigátorával Osváthék és Maticsék "ellen" meccselnek mindig nagyokat, tudják...)

És Hodulának tetszik az Ignis Sport, pontos váltóról, 3500 fölött meginduló, 5000 és 6000 között virgonckodó motorról beszél. Hogy ugye azért csinálták, hogy legyen miből homologizálni a JWRC-ben és a Super1600-ban iparkodó és sikert sikerre halmozó raliautót. Hiába magas építésű, nem billeg vészesen magas sebességnél sem, neki bejönnek a versenyportot idéző hangulatelemek. Jó, nagyon jó a futómű - vélekedik, s hogy a gumi vékonyka? Kevés a súlya a nagyobb abroncshoz, csökkenne a tapadás, így jobban is áll meg, nem baj tehát, sőt. Hangja sportos, ülése, kormánya, kormányzása rendben. S hogy ne csak dicsérje, drágállja. A kocsi formáját nézve meg egy felborított telefonfülkére asszociál...
![Forrás: [origo]](http://www.origo.hu/i/0409/20040911ignisspor2.jpg)
Tesztautónkat a Suzuki Hollós biztosította
Picit "megrángatja", de nem vadul, láthatóan élvezi. Ahogy a jobb egyben is lehet, nemcsak a volán mögött. Mindez Százhalombattán, sietve, este pedig már Pesten, s véletlenül összetalálkozva egy sárga "kollégával". De neki tényleg van Ignis Sportja, alig egy hete, s készségesen megáll pár szóra, eszmecserére. Gergő, a 26 éves dobos azért választotta éppen őt, mert valami kis sportosat akart, meg hát Suzukija volt korábban is, 1.3-as Swift GLS. Csupa szépet és jót mond, még szép, még jó, tán a tükörre panaszkodik, tolatásilag, de nem is panaszkodik, csak még nem szokott hozzá.
A hangja, az remek, így Gergő, nos igen, a fogyasztása 10 liter körül lehet, de még csupán párszáz kilométert tett bele, majd kialakul. Simán lehet vele komolyabb autókat, autósokat megviccelni, faképnél hagyni, a fék, futómű kitűnő. Kettőötös TDI-ket hajtók figyelem, meglepetés!
[origo]
(www.origo.hu) |
|